Олимпиада по английскому языку школьный этап. Школьная олимпиады по английскому языку

LISTENING

Time: 20 minutes

Listen to four people each take an item back to shop. Match each person with the item they are returning

A) Jane B) Pete C) Henry D) Karen

1. an all-in-one printer

2. a computer game

3. a mobile phone

4. an MP4 player

Listen to the receptionist tell Beata about the range of services offered at the medical practice. Write true (T) or false (F) for each sentences.

5. You can only make an appointment by phone.

6. Usually you can see a doctor in less than 24 hours.

7. Only a doctor can give vaccinations.

Знаете ли вы, кто придумал принцип конкуренции среди студентов? По мере изменения требований общества изменилась его культура и, следовательно, ее образовательная практика. Несомненно, что образование является секретным ключом к успеху человека, а корни образования лежат в конкуренции. Конкурентные экзамены лежат в основе индийской системы образования. Шлюзы к некоторым из лучших курсов и институтов в стране, они действительно беспристрастный способ выбора достойных претендентов без риска торговли, фаворитизма или культурных влияний.

8. You have to call before ten thirty if you want a home visit.

9. A nurse or doctor is available seven days a week too give advice by phone.

10. there is a Well Person Clinic twice a week.

11. There is no special clinic for people with hay fever.

12. You have to ask two days in advance for a repeat prescription.

Time: 20 minutes

Read the text and mark statements 13-20 below as T (true) or F (false).

Every day Peru"s Machu Picchu, the Lost City of the Incas, is rediscovered by at least 1,000 tourists who are slowly destroying one of the wonders of the world. More people now come to this sacred citadel in a week than ever lived there in its 15th-cenhlry prime. The attempt to improve facilities for international visitors -better hotels, a helicopter service, and a planned cable car to replace the bus trip up the mountain -has only made the wear and tear worse. For nearly 500 years Machu Picchu was covered by impenetrable rainforests until in 1911, an American scholar-explorer, Hiram Bingham, stumbled upon it whilst he was looking for Vilacamba, the last refuge of the Incas from the Spanish conquerors. It"s easy to see why so many want to flock here. The sight of the emerald green grass slopes and stone coloured remains of Machu Picchu, flanked by its awesome, snow-capped peaks, is utterly breathtaking. It seems now, however, that Machu Picchu is falling victim to its own success. The primary concern is that the high volume of visitors is harming the site"s infrastructure. A survey by Japanese geologists at Kyoto University has suggested the earth beneath the city is moving at a rate of up to one centimetre per month. There are also fears for the welfare of the porters who carry travelers" backpacks in all weathers along the high altitude Inca Trail. As a result, the United Nations cultural agency wants visitor numbers more than halved, which means that visitors must now wait four to five days before getting a place on a trek. Despite this, Machu Picchu remains the number one must-see in South America. And, as such, the hunt is now on for new Inca ruins as a viable, ecologically sound alternative.

Некоторые конкурсные экзамены для школьников

Чтобы упростить этот процесс, кратко рассмотрим исчерпывающие конкурсные экзамены для школьников, прежде чем мы начнем с деталей. Перестаньте эту информативную пьесу, ребята. Программа стипендий на государственном уровне включает в себя стипендиальную программу, это один из самых престижных конкурсных экзаменов для школьников. Студенты, которые проходят квалификацию по этому двухуровневому экзамену, получают стипендию наличными за весь учебный год.

Предметы: наука, математика, социальные науки, умственная способность и общая осведомленность. Проводящий орган: Национальный совет образовательных исследований и обучения. Что уникально в этих экзаменах? Они включают интересные вопросы, которые требуют мышления, а не просто напоминание в соответствии с традиционными методами.

13. Machu Picchu used to have a population of over 7,000.

14. The improvement of facilities for tourists is causing environmental damage.

15. Hiram Bingham set out to discover Machu Picchu in 1911.

16. Machu Picchu is surrounded by mountains.

17. Machu Picchu has been too successful as a tourist destination.

18. Tourists must carry their own bags whilst they are walking along the Inca Trail.

19. The United Nations cultural agency would like to reduce the number of tourists who visit Machu Picchu.

20. Machu Picchu is no longer the most popular tourist attraction in South America because many tourists have now found some more ecological ruins to visit.

Индийская национальная олимпиада

Предметы: математика, физика, химия, биология, общие вопросы. Проводящий орган: Единый совет. Финансово поддержанное правительством Индии, олимпиады предусматривают пятиступенчатую процедуру. Предметы: физика, химия, биология, астрономия и младшая наука.

Фонд научной олимпиады

Фонд проводит отдельные экзамены для таких предметов, как компьютер, математика, наука и английский язык. Предметы: Наука, математика, компьютерное образование, курсы английского, спортивного и профессионального обучения. Проводящий орган: Фонд научной олимпиады.

Read the text, for each question choose the correct answer: A, B, C, or D.

Dear Editor

I am writing with regards to the article "Is the TV Dead?" that appeared in your newspaper on the 4th March. The author claimed that with the rise of the Internet, the TV was becoming less and less significant in our lives.

I find it very difficult to agree with this view. The TV is still the main way most of us get our entertainment at home. It offers us the chance to see top musical artists, great films and documentaries and occasionally, thanks to important televised events, it has the power to bring the whole nation and all ages together in a way the Internet never could.

Разве не удивительно, что многие ученики не могут даже найти Индию на пустой карте мира? Олимпиада по географии; однако, не обеспечивает вход в международную Олимпиаду по географии, которая проводится отдельно. Эти экзамены также развивают творческое мышление и повышают навыки решения проблем.

Тема: Компьютер, математика, наука и английский язык. Он проверяет свои математические навыки и умственные способности. Проводящий орган: Эдуиальный фонд. Он хочет вдохновить молодое поколение расширить свои знания о проблемах биотехнологии и повысить осведомленность среди них.

Your article was particularly critical of the TV for the poor quality of programmes available on the many channels we now have. It is certainly true that many of the channels offer nothing more than repeats or low budget programmes. However, I would argue that the majority of content on the Internet is also of questionable quality. I agree with the writer that it is easy to keep up-to-date with the latest news on the Internet, but I"m sure most of us still enjoy sitting down to the News on TV in the evening just as much.

The writer is correct in stating that the Internet has become our major source for research and I think this is its main strength. However, criticising the TV for not being as good is totally unfair. Information programmes like documentaries are made for their potential as entertainment not as research tools and as such will continue to be popular with viewers.

Проводящий орган: Эдуиальный фундамент. Научно-разработанный, основанный на навыках тест на оценку, он освобождается от концепции обучения в стиле. Предметы: английский, математика и наука. Ну, сезон конкурсных экзаменов не за горами, и мы знаем, что вы делаете все возможное, чтобы взломать их. Все эти тесты предназначены для проверки ваших знаний в конкретных разделах. Надеюсь, этот пост помог вам с информацией, которую вы искали.

Астрономия: мир далеко за пределами нашей планеты

Для получения дополнительных обновлений на других конкурсных экзаменах для школьников войдите в раздел нашего блога! Цель проекта - связать концепции, изучаемые в разных компонентах учебной программы, от смещения астрономии, что свидетельствует об интеграции между различными областями знаний. Часто научные исследования участвуют в исследованиях, дающих более теоретическую основу.

So in conclusion I don"t think the writer should be so quick to write the TV off. On the contrary, I think it has many more years left in it!

Yours sincerely
Samantha Johnson

    Why is the person writing this letter to the newspaper?

A to make a complaint

B to offer a different point of view

C to encourage people to watch more TV

Группа стремится дать голос интересам, предложениям и требованиям студентов через ежемесячные встречи с Советом попечителей, консультантами по образованию, психологом и студентами Гильдии студентов. Солидарные действия, такие как пожертвования нуждающимся учреждениям и экологические проекты, также являются частью деятельности группы.

Совместный классовый совет

Соревновательный классовый совет - это пространство для педагогической рефлексии, в котором учителя, студенты и технический персонал анализируют аспекты, связанные с навыками и способностями, разработанными в течение кварталов. Эта деятельность является заключительным моментом процесса, который включает в себя самооценку студентов и оценку класса, проводимого в большой группе, с помощью координатора класса. В нем представители класса сообщают о рекомендациях и соображениях от большой группы учителям и технической группе.

D to persuade people to not use the Internet

    What do we learn about the writer"s opinion of TV?

A It is useful as a reference tool

B It is excellent entertainment

C It is suffering because of the Internet

D The quality of programmes is a problem

Совет участников класса - еще один момент для студента, который разработает этическую и ответственную позицию. Ориентируясь на интегральное образование ученика и, следовательно, на Энеме и вестибулярном, этот проект потенцирует знания через игры и интеллектуальные задачи в течение года. Интеграция, опыт вызовов и применимость знаний являются частью Дек-дек.

Книжная ярмарка - Литература планет

В мире апрель - это месяц Всемирной Литературы, который отмечается в тот день, когда рассказывают о повествовании, беседуют с авторами, художественные шоу, театральные представления и мюзиклы. В течение этого периода Колледж открывает свои двери семьям и бывшим ученикам.

    Which of the following is seen as a problem with TV?

A the quality of some of the programmes

B the lack of entertainment programmes

C its poor use as a reference tool

D its unpopularity with younger people

Помимо занятий и пребывания в местных университетах, студенты «Языкового центра» посещают культурные и туристические места. В ночь на сентябрь мероприятие, организованное Оргкомитетом в составе преподавателей музыкальной и педагогической координации, открыто для всех жанров и музыкальных стилей, рассматривая как неопубликованные композиции, так и реинтерпретации. Музыкантам и профессионалам области предлагается присоединиться к судейской коллегии, которая вместе с общественностью помогает выбрать победителей.

Как правило, в октябре Гинчана, помимо мобилизации студентов для решения командных задач, обеспечивает развитие автономии, принятие решений по группам и чувство коллективности; стимулирует привлекательность студентов разных уровней, поскольку каждая команда формируется учащимися разных школ средней школы. Студенческая гильдия представляет интересы студентов в колледже.

    What does the writer think is the best use of the Internet?

A to buy products

B to be entertained

C to get the latest news

D to find things out

    Which of the following words describes how the writer feels about TV?

    «Игры с Интернетом», проведенные в октябре, нацелены на студентов с 5-го курса начальной школы до средней школы. Помимо содействия интегральному формированию молодежи, спортивное мероприятие стимулирует радость студентов разных уровней, обеспечивая здоровую и приятную конкуренцию.

    Мир с меньшими физическими и политическими границами облегчил взаимодействие между народами. Однако это взаимодействие требует навыков и способностей, которые выходят за рамки лингвистики. Кроме того, на английском и испанском языках классы разрабатываются из проектов, которые расширяют знания в мире и участвуют в значимых событиях. Уже традиционно в школе «Культурное шоу» концентрируется в субботу в ноябре, произведения, созданные в течение года, в различных областях знаний и на всех школьных этапах.

TRANSFER YOUR ANSWERS TO YOUR ANSWER SHEET

USE OF ENGLISH

Time: 10 minutes

Read the text below and choose the correct word for each space. For each question, mark the correct letter A, B, C or D on your answer sheet.

School in 15th century England

How different was life for school children in Tudor England, over 400 years ago? The biggest difference is that not many children (26) had the chance to go to school. Those that went were mainly boys (27) rich families could afford to pay the fees. Girls were (28) kept at home to help with housework or sent out to work to (29) some money. They weren’t (30) to go to school. At school, boys often had to speak in Latin. There were very few books, so each pupil read from a wooden board (31) . They attended school six days a week, and teachers were very (32) – boys were punished if they broke the school (33) . When boys left school, they could go to university, with some boys as (34) as fourteen attending classes. (35) , at that time there were only two universities – Oxford and Cambridge

Научное и культурное мероприятие также имеет социальный характер, поскольку оно объединяет семьи и всех профессионалов Школы. Инициатива, которая включает в себя дидактические и административные действия, связанные с предметом, такие как использование сжимания в классе вместо одноразовых стаканов, картофеля, цистерн и замена клапанов сбросов моделями, которые экономят воду, намеревается разработать и поощрить экологическое и устойчивое информирование школьного сообщества.

Вдохновленный Декарт, отцом современной математики и философии, чемпионат начался с 8-го класса и старшеклассников, но вскоре добавил другие школьные шаги. Развивайте навыки, выходящие за рамки логических рассуждений, таких как концентрация, креативность, принятие стратегии и принятие решений.

    A even B never C just D only

    A who B which C whose D what

    A neither B or C such D either

    A collect B bring C earn D win

    A approved B allowed C agreed D admitted

    A altogether B meanwhile C otherwise D instead

    A heavy B strict C annoyed D exact

    A rules B duties C laws D orders

    A soon B small C early D young

    A Although B However C Despite D Because

Put the verbs into the right form.

Dear Anita,

Thank you for your entertaining letter, which (36 arrive) yesterday. I (37 begin) to feel much better now although my leg still (38 hurt) if I (39 walk) too far. Last weekend I (40 see) some friends who (41 spend) their summer holidays just up the road from here. They"re very nice. I hope you"ll meet them if you come here next month. I (42 get) to their house quite easily, but while I (43 come) home, my leg (44 begin) to ache really badly. So this week I (45 be) more careful.

На каждом уровне проект получает разные названия, цели и режим презентации, адаптируясь к потребностям каждого этапа. «Изучение хорошее» - это название проекта на 6-м году; «Фокус на учебу» в 7-м и «Изучение с автономией» в 8-м. Независимо от года, во всех изданиях, работа дает размышления и дает советы с намерением сделать каждого студента автономией и найти способ учиться с удовольствием, принимая соответствующую позицию студента.

Чтобы пробудить осведомленность граждан о студентах, предоставление возможностей для развития этического, коллективного и ответственного положения студента является целями «Проекта лидерства», проводимого с раннего детского образования посредством игровой деятельности. В начальной и средней школе проект получает развитие, которое сопровождает и уважает зрелость учеников. Для школы важно, чтобы образование было ориентировано на различные аспекты человеческого развития, всегда уважая и оценивая вопрос о гражданстве.

I"m very pleased you (46 manage) to find that book about Indian music that you (47 look) for. I have some cassettes you can borrow if you (48 want)

I must stop now, because 1 (49 feel) rather tired.

Please white again and send me some books. This is a lovely place, but you know me, I (50 get) bored very quickly!

White much love,

TRANSFER YOUR ANSWERS TO YOUR ANSWER SHEET

Time: 20 minutes

Comment on the following statement.

Is the Internet the best source of information?

What is your opinion? Do you agree with this statement?

Сексуальность проекта - «Я понимаю трансформации своего тела»

Подростковый возраст характеризуется различными преобразованиями в теле и разуме молодых людей. Подготовка ученика к профессиональному выбору и вход в университет - это цели этого проекта, выполненного со студентами средней школы. Изучение того, что видно в классе, является главной целью деятельности, проводимой из детского сада в старшую школу.

Предложение вскоре стало междисциплинарной деятельностью, получив название «Семинария наук о человеке». Это еще один способ для школьников изучать, анализировать и размышлять о спорных современных проблемах, сигнализируя о восприятии и чувствах. В течение этих лет она выиграла сотни конкурсов по различным дисциплинам. И как вершина всего этого - национальный диплом Министерства образования и науки.

Write 100 -120 words.

Make an introduction

Express your personal opinion and give reasons for your opinion

Make a conclusion

Name: ____________________________________________________________

School: ____________________________________________________________


по английскому

Полностью заслуженный праздник в районной администрации Смоляна в честь школьницы иностранного языка Петринеллы Бачевой. По словам директора школы Надежды Горановой, девушка закончила два полных шести государственных экзаменационных экзамена по болгарскому языку и литературе и на английском языке.

Студент является единственным, получившим национальный диплом во всем регионе Смолян. Для меня это большая честь, а также приятно присудить национальный диплом Петриелы Бачевой. Важность того, что вы достигли, велика, и мы счастливы, что представитель региона выигрывает это различие. Это само по себе достаточно авторитетно и является подтверждением не только превосходного успеха, но и выдающегося таланта в нескольких направлениях, - сказал Славов.

Reading Comprehension

Time: 45 minutes

Part 1

Read this article about forks and decide whether statements 1-10 are true or false according to the text. Write T or F in each box.

In 1608 an Englishman whose name was Thomas Coryate visited Italy. He liked the country and noted down every interesting thing he found. But there was one thing which he found more interesting than the others. In his diary Thomas wrote, ‘When the Italians eat meat, they use small forks. They do not eat with hands because, as they say, people do not always have clean hands.’

Before leaving for England, Thomas Coryate bought a few forks.

At home Thomas gave a dinner party to show the invention to his friends. When the servant brought the steak, he took out a fork and began to eat like they did in Italy.

Everybody looked at him in surprise. When he told his friends what it was, they all wanted to take a good look at the strange thing. All his friends said that the Italians were very strange people because the fork was very inconvenient.

Thomas Coryate tried to prove the opposite. He said it was not nice to eat meat with one’s fingers because they were not always clean.

Everybody got angry at that. Did Mr Coryate think that people in England always had dirty hands? And weren’t the ten fingers they had enough for them?

Thomas Coryate wanted to show that it was very easy to use the fork. But the first piece of meat he took with the fork fell to the floor. His friends began to laugh and he had to take the fork away.

Only fifty years later did people in England begin to use " forks.

    Thomas Coryate brought forks to England because he believed it was not nice to eat meat with fingers.

    Thomas Coryate wanted to make his friends surprised so he brought forks.

    Thomas Coryate wanted to make business selling forks.

    Eeverybody looked at Thomas when he began to eat like the Italians because nobody had seen a fork before.

    Nobody ate meat with hands in England.

    Coryate’s friends didn’t pay any attention to the forks

    The first piece of meat fell to the floor when Thomas took it with the fork because he had not used to eating with a fork.

    The steak was too tough so it fell down.

    P eople in England began to use forks i n 1658

    People in England don’t use forks nowdays.

Part 2

Read the following text. For Questions 1-5, choose the answer (A, B, C)

Safari Parks

A safari park is like a large zoo, where the animals live in natural conditions. There are several safari parks in Britain and they are very popular places for visit. One of the most famous is at Windsor, which is close to London airport.

You can visit some parts of the safari park on foot. Here you can see the animals that are not dangerous, like giraffes, zebras, camels and antelopes. The animals walk around as if they were in Africa.

But safari parks also have lions, tigers, leopards and other dangerous animals. These cannot be kept with the other animals, because they would eat them. They would also eat the visitors, so they have to drive through the parts where these animals live. You have to keep your windows closed and you must not get out of the car. It is not a good idea to take a new car into this part of the park, because the monkeys climb on the cars.

Safari parks are much better than ordinary zoos, because the animals do not have to live in small cages.

    How do the animals live in safari park?

A in natural conditions

B in small cages

C in comfortable rooms

    You can visit some parts of the safari park with non-dangerous animals .

A by little locomotive

B by special bus

C on foot

    How do the visitors have to behave in safari park?

A They must not get out of the car

B They must keep windows closed

C All variants are correct.

    The dangerous animals .

A can eat non-dangerous animals

B live with non-dangerous together

C live apart in small cages

    What is the one of the most famous safari park in Britain?

A Blackpool safari park

B Windsor

C Manchester safari park

Part 3

Put the scrambled paragraphs in the right order (from A to E)

A I decided to call the police. On tiptoes I went downstairs and dialed 999. The police answered and I explained what had happened. They promised to come at once.

B One night I was alone at home with my little daughter Pat. My husband had gone on a business trip. Pat woke me up in the middle of the night: ‘Mummy, there’s a man outside the house. He was watching me through the window.’

C Soon a police car pulled up in front of the house. I opened the door and let in a young police officer. After listening to my story he went out. Five minutes later he returned. ‘It’s all right,’ he said, ‘the man was only walking his dog, and it ran into your garden.’

D ‘And why was he looking at our window?’ I asked the officer. ‘Probably out of curiosity,’ he said. ‘There’s nothing we can do, Madam. It isn’t a crime to walk a dog at night.’

E I went quickly into my daughter’s room and looked out of the window. I could see the dark figure of a man in our garden. Who was he and what was he up to? Why was he looking at our window? Was he going to break in?

1.

2.

3.

4.

5.

READING COMPREHENSION

ANSWER SHEET

Part 1

Part 2

Part 3

1

1

1

2

2

2

3

3

3

4

4

4

5

5

5

6

7

8

9

10

Олимпиадные задания школьного этапа Всероссийской олимпиады школьников
по английскому языку для 9-11 классов (2015-2016 учебный год)

Use of English

Time: 45 minutes

Task 1

Decide which answer (A, B, C) best fits each space.

1. Most people prefer to have their holidays in___________ summer.

2. It’s ______ delicious lunch!

3. I want to enter ______ Moscow State University.

4. Alaska is one of the states in _____USA.

5. Where does ____Volga flow into?

6. We have ______ new friends. Have you ____?

7.Can you help us? ____ problem!

8. ______advises me to stay at home.

9. _____ road shall we take? There are two of them.

10. There are a lot of books on the shelves,______?

1.

A

a

B

the

C

___

2.

A

the

B

a

C

an

3.

A

___

B

the

C

a

4.

A

the

B

an

C

a

5.

A

a

B

___

C

the

6.

A

some, any

B

any, some

C

any, any

7.

A

none

B

no

C

nothing

8.

A

everybody

B

anybody

C

everything

9.

A

when

B

what

C

which

10.

A

aren’t their

B

are their

C

do their

Task 2

Express the meaning of each phrase in one word.

    Full of fear a f r a i d

    to take the first step - b _ _ _n

    a town where a seat of government is - c_ _ _ _ _l

    very well known - f_ _ _ _s

    the dark part of each day - n_ _ _t

    not shut - о _ _ n

Task 3

Match the idioms with their definitions

    be in a good mood a) check

    be broke b) feel happy

    get rid of c) have no money at all

    give smb one’s word d)make a promise

    make sure e)remove or dispose of

    - ___

    - ___

    - ___

    - ___

    - ___

Task 4

Complete the sentences with the correct forms of the verbs in brackets.

There was once a wild man who lived on a hill which was far in a forest. He was a simple man and seldom 1. ______(speak) to other people. One day he noticed a man who 2. _____(walk) along a path in the forest below the hill. He ran down to him and said:

I want to talk to you. 3. ______ you ______(come up) to my home and have a talk with me?’

The man agreed. They climbed the hill together. As it was a cold day, the stranger 4. _____(breathe) on his hands.

What 5. _____you (do)?’ asked the wild man.

I’m blowing on my hands.’

Why are you doing it?’

My hands 6. ____ (be) cold. I want them become warm.’

I understand’ said the wild man.

When they came to the house on the hill, the wild man made the stranger drink a cup

of boiling milk. As the milk was very hot, the stranger began blowing on it.

What are you doing now?’ asked the wild man.

I am blowing on my milk.’

Why are you doing it?’

The milk is hot. I am blowing on it 7 _ ______(make) it cold.’

What!’ shouted the wild man. ‘But before you blew on your hands to make them hot. 8. _____ (Get out) of my house! I 9. _____(not want) men like you in my home. You are not an honest man, if you 10. _____(blow) hot and cold with the same breath.’

    _______________

    _______________

    _______________

    _______________

    _______________

    _______________

    _______________

    _______________

    _______________

    _______________

TRANSFER ALL YOUR ANSWERS TO YOUR ANSWER SHEET

Participant’s ID number

Use of English

ANSWER SHEET

Task 1

Task 2

Task 3

Task 4

1

1

1

1

2

2

2

2

3

3

3

3

4

4

4

4

5

5

5

5

6

6

7

7

8

8

9

9

10

10

Writing

You have received a letter from your English-speaking pen friend Ben.

I tried my luck and won a really nice prize last week. Do you like to take part in different competitions? What kind of? Are you fond of sport? What is your hobby? Are you and your friends won any prizes?

You should write 80 - 100 words. Answer his questions. Remember the rules of letter writing.

Time: 30 minutes

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    Reading ( чтение)

Всего – 20 баллов

Part 1

Part 2

Part 3

1

T

1

A

1

B

2

F

2

C

2

E

3

F

3

C

3

A

4

T

4

A

4

C

5

F

5

B

5

D

6

F

7

T

8

F

9

T

10

F

2) Use of English (лексико-грамматические задания)

Всего – 30 баллов

Task 1

Task 2

Task 3

Task 4

1

C

1

begin

1

b

1

spoke

2

B

2

capital

2

c

2

was walking

3

A

3

famous

3

e

3

will you come up

4

A

4

night

4

d

4

breathed/was breathing

5

B

5

open

5

a

5

are you doing

6

A

6

are

7

B

7

to make

8

A

8

get out

9

C

9

don’t

10

A

10

blow



  • Сергей Савенков

    какой то “куцый” обзор… как будто спешили куда то